31 oktober 2006

Rije rije rije...

Gisteren ben ik voor het eerst sinds ergens in augustus nog eens een ritje gaan maken met de koersfiets. Ik had verwacht dat het niet echt vlot ging bollen maar ik was ondanks de weinige (lees: onbestaande) lichaamsbeweging nog niet bijgekomen, en voelde me zelfs fitter dan soms als ik wel regelmatig sportte.

Dat ligt natuurlijk ook aan het gebrek aan rust dat er toen was (op kot, fietsen, en dan ook nog amper slapen is niet bevorderlijk voor conditie). Nu is dat al tenminste opgelost, want tijd om te rusten heb ik als werkloze werkzoekende wel te over. En omdat het al bijna november was vond ik het wel tijd om eens terug te beginnen aan de fysieke opbouw.


Het viel redelijk hard tegen, maar eigenlijk viel het ook wel mee. Souplesse is er nog altijd, dat gaat niet weg bij mij, constant boven 100 omwentelingen per minuut zonder problemen. De snelheid en kracht die daarbij gepaard gaat is een ander verhaal. Maar ik weet ook al uit ervaring dat dit nu geen probleem is, dat komt redelijk snel, maar hoeft nu nog helemaal niet.


Vanaf nu is het nog enkel volhouden, genoeg rusten (zal wel lukken zonder heel de week op café te hangen), niet ziek worden (idem) en dan wordt volgend jaar het jaar van de heropstanding, na het topjaar 2004 (wie er bij was in Mundaka zal wel weten wat ik bedoel) en de twee klotejaren 2005 en 2006.


Op naar de Ronde Van Vlaanderen, na die een jaar overgeslagen te hebben, en vanaf dan zien we wel waar de benen ons heen leiden.


... stoempe stoempe stoempe!

Geen opmerkingen: