27 december 2006

Koppen

Tijdens één van mijn sollicitaties van de voorbije weken botste ik op een reportageploeg van Koppen. Die was bezig met het thema jobstarters, of schoolverlaters die een eerste job zoeken in feite. En ze vroegen of ik niet enkele woordjes zou willen zeggen voor de camera.

Normaal ben ik niet echt happig op camera's en dergelijke, maar deze keer heb ik gewoon ja gezegd, op voorwaarde dat ik niet langer dan nodig daar moest blijven. Zo gezegd, zo gedaan. De camera's waren er al tijdens de presentatie over het bedrijf, en bleven draaien tot na het feitelijke sollicitatiegesprek.


Naast een inleidend gesprekje met een van de reporters volgde het echte sollicitatiegesprek, dat ook werd gefilmd, en dan nog een kort gesprekje om de zaak een beetje te evalueren. Ik vond dat het allemaal redelijk vlot verliep.


Intussen weet ik al meer over de sollicitatie (profiel past minder bij het bedrijf) en heb ik al iets minder zin om mijn eigen kop op tv te zien, en dan nog vlak voor De Slimste Mens, dus quasi in prime time. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer. En het is bovendien nog niet zeker of het wel wordt uitgezonden.


De reporters hebben mijn emailadres en houden me op de hoogte, ik doe dan wel hetzelfde hier.

Geen opmerkingen: