28 november 2006

Jack Russel with an attitude

Via Stew heb ik een link gevonden waar ik graag iedereen even op wil wijzen. Het betreft hier een filmpje uit het VT4-programma De Hondenfluisteraar. Ik had het al eerder gezien, en gisteren was de bewuste aflevering terug op tv, en heb ik me weer zitten ergeren aan het koppel dat hun hond niet onder controle krijgt.

Sloeber, de hond waarvan sprake, is de baas in huis en wordt constant vertroeteld door Adrienne. Als reactie zeikt Sloeber alles onder waar ze bij staat. Haar man, op wiens naam ik niet kan komen wegens een totaal gebrek aan ruggegraat en presence, laat het allemaal gebeuren en draagt zonder protesteren de gevolgen.


Als de hond op hem gromt wanneer de 'bazin' naar het toilet gaat, de vent alleen achterlatend met Sloeber? Geen probleem, dan pakt de bazin gewoon een emmer en doet haar behoefte ter plekke daarin, zodat ze de hond niet alleen hoeft te laten met herr übersloef. Sloeber bijt de vent voor de camera, en dan nog zou Adrienne hem nooit wegdoen. De sukkel protesteert nog niet eens.


Iemand zou die vent eigenlijk de Nobelprijs voor Vrede moeten geven, want moest dat mijn vrouw zijn, ze had allang een djoef op haar muil gehad, om even een populaire tv-serie te paraphraseren. Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Er was even sprake van de hond te laten inslapen, wat ook al geen oplossing is. Dan neemt het dom wijf gewoon terug een hond en ontstaat het probleem helemaal opnieuw.


Het blijkt dus toch maar weer, het is niet de hond die moet worden opgevoed, het is het 'baasje' dat eens een lesje moet leren. Ook bij mij thuis is dat het geval, maar het enige wat onze Ruby voorlopig nog misdoet is blaffen op auto's en mensen die daar inkruipen en uitkomen. Dat valt dan nog wel mee.

Geen opmerkingen: